Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nie pokazuj więcej tego komunikatu

Twoje zakupy

Nie masz jeszcze
żadnej pyszności w koszyku.

Nie chcesz wybrać sobie czegoś dobrego?

... {CART_PRICE_ALL}

Koszyk

Cukier i jego zamienniki

Cukier biały to tzw. „puste kalorie” -  nie służy zdrowiu i powinno się go ograniczać w codziennej diecie. Nie dość, że brak w nim naturalnych substancji mineralnych, to jeszcze spożywanie cukru wypłukuje cenne witaminy i substancje mineralne z naszego organizmu.


Nadmierne spożywanie cukru białego rafinowanego powoduje wytworzenie ciągłego stanu zakwaszenia organizmu co powoduje pobieranie większej ilości pierwiastków z głębi ciała w celu wyrównania równowagi kwasowo-zasadowej. Cukier bardzo szybko trafia do krwiobiegu, w dużych ilościach, co stanowi szok dla żołądka i trzustki. Dochodzi wtedy do zakwaszenia organizmu, a z kości i zębów zostaje pobrane dużo wapnia, co może prowadzić do próchnicy i osłabienia organizmu.


Nadmiar cukru prowadzi do otyłości, wysokiego ciśnienia krwi, cukrzycy, chorób serca, anemii i spadku odporności. Powoduje nerwowość i rozdrażnienie. Ilość cukru jaką spożywamy w ciągu dnia ma ogromne znaczenie i wpływa na nasze ciało. Cukier magazynowany jest w wątrobie w formie glukozy. Zbyt duża ilość cukru powoduje jej powiększenie a nadmiar powraca do krwi w postaci kwasów tłuszczowych. Te wędrują sobie po naszym całym ciele i odkładają się  w naszych pośladkach, brzuszkach i biodrach :( Gdy i te miejsca są już wypełnione, kwasy tłuszczowe wędrują dalej do bardziej aktywnych narządów takich jak serce i nerki. Powoduje to osłabienie funkcji tych narządów, tkanki ulegają  degradacji i zamieniają się w tłuszcz.


Nie zawsze jednak słodko znaczy niezdrowo… Na szczęście mamy jeszcze zdrowe, nie mniej słodkie alternatywy:

Miód - ma słodki smak i aromat. Warto go wprowadzić do naszej codziennej diety. Dostarcza nam wiele korzystnych składników. Nie tylko węglowodany ale również: enzymy, witaminy, sole mineralne, aminokwasy, naturalne antybiotyki (inhibina, lizozym).

Ksylitol - zwany również cukrem brzozowym jest naturalną substancją słodzącą. Doskonale zastępuję sacharozę, pozbawiony jest przy tym wad tradycyjnego cukru. W organizmie dając odczyn zasadowy ma działanie  bakteriobójcze, stabilizuje równowagę zasadowo-kwasową - hamuje rozwój grzybicy i drożdżaków. Ma Indeks Glikemiczny czternastokrotnie niższy niż cukier (im niższy IG tym niższy poziom cukru we krwi po jedzeniu).
Ułatwia mineralizację np. (przyswajanie wapnia przez kości). Przeciwdziała próchnicy, wzmacnia szkliwo, chroni dziąsła.

Fruktoza – zwana także cukrem owocowym stanowi łatwo przyswajalny składnik pożywienia. Fruktoza w naturze występuje w miodzie, dojrzałych owocach i w nektarach kwiatów. Idealna dla osób odchudzających się, ponieważ zużywa się jej około 40% mniej niż cukru (większa siła słodzenia).
Posiada bardzo niski indeks glukozowy (GI=20). Fruktozy mogą używać chorzy na cukrzycę w ramach diety planowanej do około 40 g dziennie. Informacja dla diabetyków 12 g = 1 BE.

Bakalie - świetnie sprawdzają się jako dodatek do musli, jogurtów, ciast, deserów, naleśników. Same również mogą być też świetną przekąską. Zdrowe i słodziutkie! Zwróćcie tylko uwagę czy nie zawierają w swym składzie konserwantu (dwutlenku siarki). Najbezpieczniejsze i najzdrowsze są bakalie suszone metodami domowymi lub te, które posiadają certyfikat ekologiczny

Stevia - jest to roślina o wyjątkowo słodkich liściach. Nie zawiera kalorii a jest słodsza od cukru 250-450 razy.

Syrop klonowy - świetnie nadaje się do słodzenia kawy oraz naleśników! Pozyskiwany jest z pnia klonu a po odparowaniu wody tworzy się gęsty aromatyczny syrop. Jest bardzo bogaty w wapń, magnez, fosfor, mangan.  Zawiera również witaminy z grupy B, niacynę, biotynę i kwas foliowy.

Syrop z agawy - jest naturalnym środkiem słodzącym pozyskiwanym z rośliny rosnącej w Meksyku. Ma przyjemny lekki smak, porównywalny do słabego miodu. Jest około trzykrotnie słodszy od cukru jednocześnie posiadając czterokrotnie niższy indeks glikemiczny.

Melasa - jest to ciemnobrązowy syrop, powstaje z łodygi trzciny cukrowej. Jest bardzo bogatym źródłem żelaza i wapnia. Zawiera również miedź, magnez, potas, cynk i witaminy B. Bardzo dobrze smakuje z herbatą i kawą. Świetnie nadaje się jako dodatek do napojów i różnego rodzaju wypieków.

Cukier nierafinowany - brązowe kryształki, które nie zostały poddane procesowi oczyszczania (rafinacji) z melasy, dzięki czemu zawierają cenne składniki odżywcze. Należy odróżnić cukier nierafinowany od cukru "brązowego", który przez wielu producentów jest uzyskiwany poprzez zabarwienie rafinowanego cukru karmelem lub melasą. Dobrze wiedzieć, z jakiego źródła pochodzą surowce, z których powstał cukier. Wybierając nierafinowany cukier trzcinowy BIO mamy pewność, że lepiej dbamy o swoje zdrowie.

Sprawdźcie nasze słodkie i zdrowe propozycje! 

Cukier i jego zamienniki