Ta strona używa cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nie pokazuj więcej tego komunikatu

Twoje zakupy

Nie masz jeszcze
żadnej pyszności w koszyku.

Nie chcesz wybrać sobie czegoś dobrego?

... {CART_PRICE_ALL}

Koszyk

Owoce natury – czyli dlaczego warto jeść kiełki!

Kiełkujące zdrowie na talerzu.

                Wiemy, że to, co jest naturalne jest oczywiście najzdrowsze! Obok bogatych w witaminy, sole mineralne, mikro i makro elementy owoców i warzyw są jeszcze kiełki. Swoje cenne wartości odżywcze czerpią one z nasion, które są bardzo smaczne i zawierają ogromną ilość witamin, m.in.:  ,C, K, E, PP, z grupy B, aminokwasy, żelazo, wapń, magnez, potas, jod, lit, selen i mangan! Kiełki, wykorzystywane jako lekarstwo oraz pokarm, znane były już w starożytności. Odkryto już wtedy, że prawdziwe źródło życia wydostaje się z nasion w procesie kiełkowania. Pod wpływem ciepła i wilgoci, uaktywniają się zawarte w nich enzymy, które dostarczone do naszego organizmu wzbogacają go o niezwykle łatwo i dobrze przyswajalne witaminy i minerały. Kiełki są ważnym źródłem błonnika, po który powinny sięgać zarówno dzieci, jaki i dorośli. Mają znaczący wpływ na odporność naszego organizmu i przyspieszają powrót do zdrowia w okresie rekonwalescencji. Korzystnie działają na włosy, skórę i paznokcie. Wpływają na proces regeneracji komórek i chronią je przed wytworzeniem się komórek nowotworowych. Usprawniają działanie systemu nerwowego, dzięki któremu możemy cieszyć się naturalną siłą i własną energią.

Z jakich nasion możemy czerpać zdrowie?

                Jeżeli pozwolimy naszym preferencjom smakowym zaakceptować aromat i zapach  charakterystyczny dla każdego rodzaju kiełków, to możemy się delektować wieloma gatunkami roślinek. Jest ich bardzo dużo, a każdy z nich posiada niezwykle korzystne dla zdrowia składniki i wartości odżywcze. Nasiona można kupić w dobrze zaopatrzonych sklepach zielarskich i ze zdrową żywnością. Warto także zapytać o specjalne pojemniki do hodowli kiełków, które ułatwiają i gwarantują prawidłowy proces kiełkowania. Smakowity efekt swojej hodowli należy spożyć w ciągu tygodnia, a następnie można wykiełkować kolejne nasionka.

Kiełki słonecznika – są bogate w fosfor i wapń, dzięki czemu wzmacniają kości i zęby! Zawierają cenną witaminę D, która zapobiega powstawaniu komórek rakowych. W ich składzie odnajdziemy również: magnez, potas oraz miedź i cynk.

Kiełki rzodkiewki - zawierają bardzo dużo witaminy C, dzięki czemu wzmacniają odporność organizmu i wspierają leczenie różnych infekcji. Wykazują również właściwości moczopędne, przeciwzapalne, korzystnie wpływają na funkcjonowanie wątroby oraz zapobiegają niedokrwistości. Ich ostry i charakterystyczny smak sprawia, że są świetnym dodatkiem do kanapek, twarożku, jajek, sałatek oraz zupy jarzynowej.

Kiełki rzeżuchy  – dostarczają cenne witaminy: C, A, K, E, witaminy z grupy B, a także łatwo przyswajalne żelazo, magnez i wapń. Obniżają poziom cukru we krwi, poprawiają przemianę materii, pracę nerek i wspomagają leczenie stanów zapalnych.

Kiełki soczewicy – polecane są przy infekcjach, wspomagają walkę z wirusami i wykazują działanie bakteriobójcze. Są bogactwem kwasu foliowego, który wykazuje działanie krwiotwórcze. Są cennym źródłem żelaza, witaminy C i witamin z grupy B, magnezu, potasu, cynku i fosforu.

Kiełki brokułów – bogate w witaminy z grupy B, witaminy A, C, E i K oraz składniki mineralne: żelazo, wapń, magnez, potas, cynk, selen oraz mangan. Zawierają sulfofran który likwiduje wolne rodniki i tym samym zmniejsza ryzyko powstania choroby nowotworowej! Jego największe stężenie występuje w 4-5 dniowych siewkach. Zapobiegają chorobom układu krwionośnego, pomagają obniżyć ciśnienie we krwi, wzmacniają układ odpornościowy i nerwowy. Są źródłem Koenzymu Q10, kwasów tłuszczowych omega-3, błonnika, karotenu oraz luteiny.

Kiełki soi – stanowią cenne źródło błonnika, witamin z grupy B oraz witamin A, C, i K. Są bogate w składniki mineralne: żelazo, mangan, miedź, potas i magnez. Ich spożywanie korzystnie wpływa na cerę, włosy, układ nerwowy. Pomagają obniżyć ciśnienie i nadmiar „złego” cholesterolu.

Kiełki pszenicy – są niezwykle bogatym źródłem witamin z grupy B oraz witamin A, C, i K. Zawierają żelazo, magnez, wapń i fosfor. Usprawniają pracę serca, osłaniają naczynia krwionośne i chronią komórki przed procesem starzenia.

Kiełki gorczycy – korzystnie wpływają na funkcjonowanie układu pokarmowego, wykazują działanie przeciw zapalne oraz przeczyszczające. Są bogactwem witamin z grupy B, oraz witamin A,C , E i K.  

Kiełki fasoli – najcenniejsze źródło białka i aminokwasów. Bogate są z żelazo, mangan, selen, wapń, magnez, potas i cynk. Zawierają mnóstwo witamin z grupy B.

Kiełki grochu – bogate są w żelazo, mikroelementy oraz witaminy A, C, B. Zawierają lizyny, które skutecznie pomagają obniżyć poziom „złego” cholesterolu.

Kiełki lucerny – ze względu na wysoką zawartość białka i żelaza są niezastąpione w diecie wegetariańskiej. Obfitują  w witaminy A, E oraz B12, która zapobiega anemii. Zawierają także znaczne ilości fosforu i magnezu. Dzięki zawartości lecytyny usprawniają pamięć.

 

Jak kiełkują nasiona:

                Zakupione nasionka musimy dokładnie umyć wysypując je na bardzo gęste sitko. Jeżeli nie mamy specjalnego pojemnika do hodowli kiełków, to korzystamy z dostępnego w każdym domu, klasycznego: słoika. Wsypujemy kiełki do naczynia, około 1/5 jego zawartości, a następnie zalewamy przegotowaną, letnią wodą. Zakładamy na wierzch słoika gazę i mocujemy ją za pomocą gumki recepturki. Odkładamy słoik na 12 godzin. Po upływie tego czasu, wylewamy wodę, ale gazy nie ściągamy. Odkładamy słoiczek w ciemnie miejsce na kolejne 12 godzin. Następnie kolejny raz odsączamy zawartość słoika i zalewamy świeżo przegotowaną, letnią wodą. Odstawiamy na około 10 minut, a po upływie tego czasu, znowu odsączamy i zalewamy nową wodą. Czynność tę powtarzamy 2 razy dziennie, przez około 3-6 dni, aż nasionka wykiełkują. Kiedy zobaczymy już owoce swojej pracy, wystawiamy kiełki na kilka godzin (od 3 do 4) na słoneczko, aby wytworzył się w nich cenny chlorofil.

                Nasiona słonecznika, rzeżuchy i rzodkiewki można wykiełkować w inny sposób. Należy je rozsypać na rozłożoną na talerzu, lekko wilgotną watę lub gazę i czekać aż wykiełkują. Pamiętajmy tylko, żeby utrzymywać lekko wilgotne podłoże.

 

Pamiętajmy!

                Bogata oferta wielu sklepów, pozwala nam na zakup już gotowych produktów. Pamiętajmy, że wykiełkowane nasiona, trzeba dokładnie myć, przechowywać w lodówce i przestrzegać określonego terminu przydatności do spożycia.

 

Szczególnie polecamy następujące produkty:

Owoce natury – czyli dlaczego warto jeść kiełki!